SPECIALISTA NA ON-LINE MARKETING

LinkedIn není jen ten čtvrtý vzadu – jak ho využít pro efektivní propagaci?

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Máte založený firemní profil na LinkedIn? A používáte tuto sociální síť jako nástroj propagace vašeho byznysu? Nechci znít jako Hujer, ale pokud ne, tak už je opravdu nejvyšší čas. Proč byste s tím neměli otálet, a jak využít maximální prezentační potenciál této profesní platformy?

LinkedIn je takový sociální otloukánek. Z Facebooku a Twitteru čerpáme zprávy ze světa i našeho společensko-virtuálního okruhu. Instagram slouží coby užitečný zdroj motivace, inspirace a té zdravé české závisti. Ale co ten čtvrtý vzadu? Tam se zrovna dvakrát nepobavíme. Nezjistíme, co nového u kamarádů ze základky a ani vyrýsované fotografie spoře oděných lidí zde nenajdeme. LinkedIn je zkrátka až moc formální. Má na něj vůbec cenu chodit, když zrovna nehledáte práci nebo nové zaměstnance?

Ano, má. Jde totiž o ideální místo, kde můžete ukázat celému světu, že jste opravdová kapacita ve svém oboru. A když říkám celému světu, tak nepřeháním. LinkedIn je nejpoužívanější pracovní síť na světě, na které se zaregistrovalo už přes 590 milionů uživatelů a každou vteřinu se přidají 2 další. V České republice je zatím přes 1,2 milionu aktivních účtů, s nimiž lze snadno navázat kontakt a oslovit prostřednictvím publikování odborných článků z jejich profese.

Mezi lidmi často panuje mylná, a z pohledu on-line marketingu i velmi nešťastná představa, že LinkedIn každý den „sjíždí“ pouze headhunteři. Není tomu tak. Samozřejmě, tento nástroj přímo vybízí k tomu, aby na něm byli pracovníci HR pečení vaření, ale minimálně pár minutek denně tam stráví skoro každý vysoce postavený manažer a většina velkých ryb. Ti totiž nehledají zajímavé články na Fejsu, nýbrž právě zde.

Atraktivně vypadající, pravidelně aktualizovaný a zajímavý obsah generující profil může mít blahodárný efekt na B2B byznys. Proto není divu, že 78 % firem zařazuje LinkedIn do svých B2B strategií.

Jak si vytvořit kvalitní firemní profil?

  • Udělejte si designové logo, které poslouží coby profilovka.
  • Použijte pár atraktivních obrázku jako background foto. Může jít o společný portrét zaměstnanců, zátiší z vašeho pracoviště nebo umělecký snímek, který vystihne duch vaší firmy.
  • Popište stručně, jasně a srozumitelně, co umíte, čeho jste už dosáhli a čím pomůžete potenciálním zákazníkům.
  • Poproste stávající či bývalé klienty, ať vám napíší referenci a přidejte si ji na profil. Tento feedback je stěžejní pro vaši důvěryhodnost, aby bylo na první pohled vidět, že nemluvíte jen do větru.
  • Rozmyslete si dopředu, jaké je vaše publikum a koho vlastně chcete oslovit. Cílíte pouze na český rybníček? Pište v mateřštině. Pokud hodláte expandovat na zahraniční trh, používejte univerzální jazyk, tedy angličtinu.
  • Přidejte se k relevantním skupinám, zapojujte se do diskuzí a ukažte jejich členům, že víte, o čem mluvíte. I takto se buduje brand.
  • Myslíte, že LinkedIn využijete nejen k propagaci, ale výhledově i pro nábor nových zaměstnanců? Vytvořte si záložku Kariéra, kam budete moci vkládat inzeráty a nabídky pracovních pozic.
  • Pamatujte na SEO a popište sami sebe nebo váš byznys v sekci Speciální informace za využití klíčových slov. Nechte se tak snadněji najít lidmi, kteří by o vás mohli mít zájem.

 

Tak tohle by bylo, ale co teď? Odpověď je snadná – naplnit kvalitní profil kvalitním obsahem, provedení však bude podstatně těžší…

Chce to účinnou taktiku

Zpracujte si obsahovou strategii. Jistě, můžete využít již vytvořené avatary či persony, které máte připravené pro tvorbu příspěvků na Facebook, Instagram nebo k vymýšlení témat článků na blog, ale LinkedIn sdružuje tolik vysoce postavených (a na této síti aktivních) byznysmenů z nejrůznějších sfér, že byste mohli zohlednit tuto skutečnost a upravit svůj propagační plán. Ten by měl zodpovědět následující otázky:

  • Koho chcete oslovit?
  • Co vaši cílovku zajímá? Jaké má problémy, s čím se potýká a kterak byste ji mohli pomoct?
  • Jaká klíčová slova často vyhledávají?

 

Nepodceňujte ani zdánlivé maličkosti, jako je čas uveřejnění příspěvků. I na takové detaily algoritmus LinkedInu hledí a jejich bagatelizace může způsobit, že se váš obsah nedostane ke všem sledujícím. V které dny byste měli publikovat?

  • Úterý,
  • středa,
  • čtvrtek.

 

… a jaká denní doba je ideální pro vložení zajímavého článku, videa nebo jiné aktuality?

  • Brzy ráno, mezi šestou až osmou,
  • kolem poledne,
  • po šesté večer.

 

Zapojte své zaměstnance

Člověk by měl tak trošku žít svojí prací. Alespoň v tom pozitivním slova smyslu. Pracují pro vás podřízení rádi? Líbí se jím firemní kultura a nechodí do šichty jen z donucení? Využijte toho a zapojte je, ať se stanou nejen důležitou součástí celého byznysu, ale i propagace. Účetní je lehce přes 50, ajťák právě oslavil Kristova léta a obchodní zástupce teprve před rokem dodělal maturitu, takže každý z nich představuje jinou generaci s odlišným sociálním okruhem známých. Proto stačí občas nasdílet firemní příspěvky, aby se dostaly k širokému spektru lidí. A o to vám přece jde, že?

Využijte potenciál LinkedInu

LinkedIn je možná „jenom“ profesní síť, která se na první pohled nemusí zdát tak atraktivní jako Facebook nebo Instagram, ale i v ní dříme ohromný propagační potenciál. Uvědomte si to dříve než vaše konkurence. Využijte jedinečné příležitosti a navazujte nové kontakty. Ukažte až 1,2 milionu Čechů, že jste profíci každým coulem.

20 KROKŮ K LEPŠÍMU SEO ZDARMA

Neplaťe za to, co si můžete udělat sami! Stáhněte si e-book, jak svépomocí zoptimalizovat svůj web.

20 kroků k lepšímu SEO

JAK SE ZVIDITELNIT NA INTERNETU?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Přečtěte si také

Tipy na rozšíření reklamních textů

Mezi rozšíření reklamních inzerátů patří odkazy na podstránky webu. Ty zlepšují kvalitu reklamy, přinášejí vyšší poměr prokliků k počtu zobrazení (CTR) a přispívají k nižší ceně za proklik. Existence odkazů na podstránky zvýší CTR o 20% podle Google. Jak tedy na to?

Číst více...

Profily zaměstnanců > Pavel Brabec

Pavel Brabec

Profil:
Po letech stereotypní práce jsem dostal šanci dělat něco nového. On-line marketing jsem se naučil jako samouk. PPC se mění každým dnem a co fungovalo včera, nemusí fungovat dnes. V PTL se starám kromě PPC reklamy o analýzu klíčových slov. 

Dovednosti:
Nastavení a správa kampaní Google Ads a Sklik, analýza klíčových slov.

Zkušenosti:
5 let v marketingové firmě a sociálním podniku.

Profily zaměstnanců > Eva Liberdová

Mgr. Eva Liberdová

Profil:
S marketingem a SEO jsem začala v neziskovce, kde jsem měla na starosti obsah webu a jeho správu. Od roku 2014 se věnuji on-line reklamě, placeným kampaním na Google Ads a Sklik Seznam. Mám složené certifikace Google Ads.

Dovednosti:
Analytika klíčových slov. Analytika konkurence. Marketingové analýzy.
Nastavení, správa, datová analytika kampaní Google Ads a Sklik.

Zkušenosti:
S co nejmenší vynaloženou částkou získat co nejvíce relevantních návštěvníků a potenciálních zákazníků webu a e-shopů. Samotná optimalizace vyžaduje čas, který se vyplatí.

Profily zaměstnanců > Vít Skála

PhDr. Ing. Vít Skála, Ph.D.

Profil:
Patřím mezi první uživatele internetu v ČR. :) Aktivně jej využívám již od roku 1992 a hned od začátku mě tato síť fascinovala. Od roku 1998 se v různých etapách internetem více či méně živím. V roce 2016 jsem založil sociální podnik specializující se na internet marketing. 

Dovednosti:
V rámci PTL se věnuji obchodní činnosti, marketingovým strategiím a snažím se, aby jak naši zaměstnanci, tak zákazníci byli neustále maximálně spokojeni.

Zkušenosti:
V roce 1998 jsem založil první lesnický portál v ČR. Mám za sebou řadu úspěšných i méně úspěšných internetových projektů. ;)

V letech 2002–2003 předseda Centra pro elektronický obchod, odborné sekce České společnosti pro systémovou integraci. Od roku 2016 mimo jiné místopředseda Českého svazu vědeckotechnických společností.

Profily zaměstnanců > Vojtěch Hulinský

Mgr. Vojtěch Hulinský

Profil:
Psaní mě bavilo už odmala, ale nevěřil jsem, že bych se tím mohl živit – a zvolil pragmatičtější vzdělání a zaměstnání. Po několika letech nekreativní a stereotypní práce se mi úplnou náhodou naskytla šance dělat to, co mě opravdu naplňuje. Okamžitě jsem po tom skočil. A už u toho zůstal.

Dovednosti:
Copywriting – senior, SEO – junior.

Zkušenosti:
Přední český e-shop, několik marketingových agentur a vlastní podnikání.

Profily zaměstnanců > Hana Skálová

Hana Skálová

Profil:
Miluji vizuální komunikaci více než kterýkoli jiný druh komunikace. Grafický design byl vždy velkou součástí mého života a na gymnáziu jsem si díky mému zdravotnímu stavu uvědomila, že potřebuji dělat něco kreativnějšího než se biflovat vzorečky nazpaměť. Nelituji žádného rozhodnutí, protože umělecká škola grafická mi umožnila najít svůj potenciál a dělat co mě baví. Nyní studuji University of Suffolk ve Velké Británii a těším se na další zajímavé výzvy, které mi život přinese.

Dovednosti:
grafický design, webdesign, fotografie, videotvorba

Zkušenosti:
spolupráce s menšími firmami, vlastní tvorba