Co si představíte pod pojmem obsahový marketing (nebo content marketing)? Nesetkali jste se s ním? Přemýšlejte. S obsahovým marketingem se totiž potkáváme denně, aniž bychom si to uvědomovali. Akorát nevíme, že se tak jmenuje ?
Nevěříte? Tak vás zkusím přesvědčit tímhle článkem a praxí. Jen si teď představte, jak surfujete na internetu, hledáte zajímavé blogy, odborné články, fóra, zaměstnání, chcete něco prodat, koupit a pročítáte inzeráty. Stále tápete? Cvak, to všechno je obsahový marketing.
Internetový obsahový marketing prezentuje
Přesně tak. Chcete-li být na internetu vidět, dejte o sobě vědět. A co pomáhá? Právě samotné texty. Napište je dobře, zaujměte jimi a proměňte návštěvníka v zákazníka. To je celé kouzlo obsahového marketingu. Propagujete sebe, značku, produkty, služby a přivádíte na stránky potenciální zájemce. Tvoříte a prezentujete něco užitečného. Výborný a hodnotný obsah přiláká a komunikuje za vás s cílovou skupinou.
Obsahový marketing patří k dlouhodobějším nástrojům, srovnáváme ho s během na delší trať. Počítejte, že pravý efekt se ukáže za nějaký čas a jeho přínos má mnohem trvalejší charakter, než je tomu například u jednorázové PPC kampaně. Content marketing funguje, i když to zrovna teď není vidět. Pracuje stále, ve dne i v noci.
Na co se hlavně zaměřit?
Stanovte si účel samotného obsahu. Pište jednoduše, nejlépe o jedné věci. Motat víc problémů, otázek nebo skutečností do jednoho, se skutečně nevyplácí. Zaměřte se na jazyk vaší cílové skupiny. Dejte si ale pozor na pravopis. Vtipné, kreativní, originální a zábavné texty potěší… teda ne vždycky. Není to priorita. Proto tvořte texty jednoduché, úderné, vciťte se do svého klienta. Co zrovna potřebuje? Uveďte konkrétní věci a rozhodně ho vyzvěte k akci ?
A nakonec? Přečtěte si text očima svého návštěvníka nebo potenciálního zákazníka.
Co všechno s dobrým obsahem dokážete?
Díky správně nastavenému obsahovému marketingu:
- Jste vidět na správných místech,
- zvyšujete návštěvnost svého webu,
- budujete důvěru,
- získáváte autoritu značky.
Využijte potenciál svého bohatého obsahu na maximum ? Dělejte ho dobře a on vás vždy za odměnu dovede k vytouženému cíli.
Máte zkušenosti s obsahovým marketingem? Co vám konkrétně funguje a naopak? Těšíme se na informace z vaší praxe. Pište prostřednictvím komentářů pod článkem.