SEO
ZDARMA

Specialista na on-line marketing

3 pádné důvody, proč si na stránce vést blog
Úterý, 29 Říjen 2019 / RUBRIKA:

3 pádné důvody, proč si na stránce vést blog

Prodáváte na internetu, ale nevedete si blog? Chyba. Pokud tedy nejste zahlceni objednávkami natolik, že další byste už nebyli schopni vyřizovat. V opačném případě se vám pravidelná tvorba vlastního obsahu  jednoznačně vyplatí. Podívejte se na konkrétní důvody, proč je výhodné mít na webu sekci s průběžně publikovanými články.

 

Blog představuje výborný instrument, pomocí kterého lze přivést nové návštěvníky, přeměnit je na platící zákazníky a udělat z nich vaše „štamgasty“.

1.      Zvýšení organické návštěvnosti

Jednou z hlavních výhod vedení blogu je blahodárný vliv na SEO. Určitě máte všechna klíčová slova a relevantní slovní spojení, které vaši potenciální zákazníci hledají, zapracovány do jednotlivých sekcí produktových stránek, jako je titulek, URL, meta description a samotný text, ale v článcích lze tuto snahu dostat na vyšší level.

 

Blog totiž poskytuje velkou svobodu a fantazii se v něm meze skoro nekladou.Proto v něm snadno, nenápadně i velmi efektivně uplatníte libovolná klíčová slova, long tail fráze či nejrůznější kombinace slov (třeba i nesprávně napsaná, přesto vyhledávaná), které by na prodejní stránce působily rušivě. Lze experimentovat i se spojeními, souvisejícími s vaším byznysem jen okrajově.

 

Atraktivní titulek, vhodný popis (což jsou tagy, které jsou vidět přímo na stránce výsledku vyhledávání), zabudování klíčových frází do různých úrovní nadpisů i textu a vložení interního odkazu na stránku produktu zajistí, že se lidi nejprve dostanou na váš blog a poté se proklikají přímo k danému zboží.

 

Další motivací pro psaní kvalitních článků se stává i skutečnost, že jejich pozitivní efekt je dlouhodobý. Ten text nezmizí po měsíci a v databázi vyhledávačů zůstane trvale.Proto až někdo vygooglí klíčové slovo, na které jste ho optimalizovali, za rok či dva, klidně se může dostat na váš web.

2.      Vítaná pomoc v procesu SEE-THINK-DO-CARE

Framework STDC rozděluje celý proces „životní cesty zákazníka“ na 4 základní fáze:

  • See – fáze oslovování široce zasažitelného publika, které značku, produkt nebo službu ještě vůbec neznají.
  • Think – publikum v této fázi už zhruba ví, co chce a značku, produkt nebo službu pravděpodobně zná, ale srovnává ji s konkurencí a zvažuje všechny možnosti, které se mu nabízejí.
  • Do – fáze konverze, například nákupu.
  • Care – fáze oslovování stávajícího zákazníka a průběžná snaha o učinění opětovné konverze.

Zajímavý a obsahově výživný článek potenciální klientele poměrně nenásilnou a příjemnou cestou představí vaše služby či zboží, které prodáváte. Tímto lze efektivně cílit především na fázi See (kdy o vás ještě neví a dostane se na vaše stránky přes výsledky vyhledávání) i Think (kdy vás zná, ale o nákupu zatím pouze přemýšlí a hledá důvody, proč ho provést právě u vás).

3.      Přidaná hodnota

Do blogu můžete napsat prakticky cokoliv. I věci, které se na produktové stránky nehodí, ale přesto mohou obohatit, inspirovat nebo jakkoliv zaujmout vaše publikum a cílovou skupinu. Prodáváte nejrůznější osvětlení? Napište seriál návodných článků, jak nainstalovat a zprovoznit jednotlivé typy světel. Jste zaměřeni na turistické oblečení? Dávejte lidem tipy na výlety. A nezapomínejte při tom na fotografie. Touto cestou si postupně zlepšíte důvěryhodnost v jejich očích a vybudujete pozici odborníka na danou problematiku.

 

Pište i o osobnějších věcech, jako jsou zkušenosti s podnikáním (dobré i špatné) nebo zajímavé zážitky ze soukromí. Co takhle nabídnout zákazníkům pohled za oponu? Článek o tom, jak to u vás chodí a odhalení zákulisí vašeho byznysu určitě zabere. Podělením se o podobné informace s sebou přináší tolik potřebné emoce, díky kterým se s vámi publikum snáze ztotožní. Blog může být základem tzv. love brandu.

Vzhůru do psaní

Nemáte ve firmě nikoho, kdo měl jedničky ze slohu a dokázal by zaujmout psaným slovem? V takovém případě doporučujeme oslovit externího copywritera, který vám vytrhne trn z paty. Sepsání jednoho článku se orientačně pohybuje mezi 500 až 5000 korunami. Při dlouhodobější spolupráci a psaní více článků na podobné téma je možné srazit cenu za článek na velmi nízkou úroveň. Ozvěte se nám a přesvědčte se o tom sami.

SDÍLEJ:
Napsat komentář
Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

×
TOP
Podpora