SPECIALISTA NA ON-LINE MARKETING

3 pádné důvody, proč si na stránce vést blog

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Prodáváte na internetu, ale nevedete si blog? Chyba. Pokud tedy nejste zahlceni objednávkami natolik, že další byste už nebyli schopni vyřizovat. V opačném případě se vám pravidelná tvorba vlastního obsahu  jednoznačně vyplatí. Podívejte se na konkrétní důvody, proč je výhodné mít na webu sekci s průběžně publikovanými články.

Blog představuje výborný instrument, pomocí kterého lze přivést nové návštěvníky, přeměnit je na platící zákazníky a udělat z nich vaše „štamgasty“.

1. Zvýšení organické návštěvnosti

Jednou z hlavních výhod vedení blogu je blahodárný vliv na SEO. Určitě máte všechna klíčová slova a relevantní slovní spojení, které vaši potenciální zákazníci hledají, zapracovány do jednotlivých sekcí produktových stránek, jako je titulek, URL, meta description a samotný text, ale v článcích lze tuto snahu dostat na vyšší level.

Blog totiž poskytuje velkou svobodu a fantazii se v něm meze skoro nekladou.Proto v něm snadno, nenápadně i velmi efektivně uplatníte libovolná klíčová slova, long tail fráze či nejrůznější kombinace slov (třeba i nesprávně napsaná, přesto vyhledávaná), které by na prodejní stránce působily rušivě. Lze experimentovat i se spojeními, souvisejícími s vaším byznysem jen okrajově.

Atraktivní titulek, vhodný popis (což jsou tagy, které jsou vidět přímo na stránce výsledku vyhledávání), zabudování klíčových frází do různých úrovní nadpisů i textu a vložení interního odkazu na stránku produktu zajistí, že se lidi nejprve dostanou na váš blog a poté se proklikají přímo k danému zboží.

Další motivací pro psaní kvalitních článků se stává i skutečnost, že jejich pozitivní efekt je dlouhodobý. Ten text nezmizí po měsíci a v databázi vyhledávačů zůstane trvale.Proto až někdo vygooglí klíčové slovo, na které jste ho optimalizovali, za rok či dva, klidně se může dostat na váš web.

2. Vítaná pomoc v procesu SEE-THINK-DO-CARE

Framework STDC rozděluje celý proces „životní cesty zákazníka“ na 4 základní fáze:

  • See – fáze oslovování široce zasažitelného publika, které značku, produkt nebo službu ještě vůbec neznají.
  • Think – publikum v této fázi už zhruba ví, co chce a značku, produkt nebo službu pravděpodobně zná, ale srovnává ji s konkurencí a zvažuje všechny možnosti, které se mu nabízejí.
  • Do – fáze konverze, například nákupu.
  • Care – fáze oslovování stávajícího zákazníka a průběžná snaha o učinění opětovné konverze.

 

Zajímavý a obsahově výživný článek potenciální klientele poměrně nenásilnou a příjemnou cestou představí vaše služby či zboží, které prodáváte. Tímto lze efektivně cílit především na fázi See (kdy o vás ještě neví a dostane se na vaše stránky přes výsledky vyhledávání) i Think (kdy vás zná, ale o nákupu zatím pouze přemýšlí a hledá důvody, proč ho provést právě u vás).

3. Přidaná hodnota

Do blogu můžete napsat prakticky cokoliv. I věci, které se na produktové stránky nehodí, ale přesto mohou obohatit, inspirovat nebo jakkoliv zaujmout vaše publikum a cílovou skupinu. Prodáváte nejrůznější osvětlení? Napište seriál návodných článků, jak nainstalovat a zprovoznit jednotlivé typy světel. Jste zaměřeni na turistické oblečení? Dávejte lidem tipy na výlety. A nezapomínejte při tom na fotografie. Touto cestou si postupně zlepšíte důvěryhodnost v jejich očích a vybudujete pozici odborníka na danou problematiku.

Pište i o osobnějších věcech, jako jsou zkušenosti s podnikáním (dobré i špatné) nebo zajímavé zážitky ze soukromí. Co takhle nabídnout zákazníkům pohled za oponu? Článek o tom, jak to u vás chodí a odhalení zákulisí vašeho byznysu určitě zabere. Podělením se o podobné informace s sebou přináší tolik potřebné emoce, díky kterým se s vámi publikum snáze ztotožní. Blog může být základem tzv. love brandu.

Vzhůru do psaní

Nemáte ve firmě nikoho, kdo měl jedničky ze slohu a dokázal by zaujmout psaným slovem? V takovém případě doporučujeme oslovit externího copywritera, který vám vytrhne trn z paty. Sepsání jednoho článku se orientačně pohybuje mezi 500 až 5000 korunami. Při dlouhodobější spolupráci a psaní více článků na podobné téma je možné srazit cenu za článek na velmi nízkou úroveň. Ozvěte se nám a přesvědčte se o tom sami.

20 KROKŮ K LEPŠÍMU SEO ZDARMA

Neplaťe za to, co si můžete udělat sami! Stáhněte si e-book, jak svépomocí zoptimalizovat svůj web.

20 kroků k lepšímu SEO

JAK SE ZVIDITELNIT NA INTERNETU?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Přečtěte si také

Tipy na rozšíření reklamních textů

Mezi rozšíření reklamních inzerátů patří odkazy na podstránky webu. Ty zlepšují kvalitu reklamy, přinášejí vyšší poměr prokliků k počtu zobrazení (CTR) a přispívají k nižší ceně za proklik. Existence odkazů na podstránky zvýší CTR o 20% podle Google. Jak tedy na to?

Číst více...

Profily zaměstnanců > Pavel Brabec

Pavel Brabec

Profil:
Po letech stereotypní práce jsem dostal šanci dělat něco nového. On-line marketing jsem se naučil jako samouk. PPC se mění každým dnem a co fungovalo včera, nemusí fungovat dnes. V PTL se starám kromě PPC reklamy o analýzu klíčových slov. 

Dovednosti:
Nastavení a správa kampaní Google Ads a Sklik, analýza klíčových slov.

Zkušenosti:
5 let v marketingové firmě a sociálním podniku.

Profily zaměstnanců > Eva Liberdová

Mgr. Eva Liberdová

Profil:
S marketingem a SEO jsem začala v neziskovce, kde jsem měla na starosti obsah webu a jeho správu. Od roku 2014 se věnuji on-line reklamě, placeným kampaním na Google Ads a Sklik Seznam. Mám složené certifikace Google Ads.

Dovednosti:
Analytika klíčových slov. Analytika konkurence. Marketingové analýzy.
Nastavení, správa, datová analytika kampaní Google Ads a Sklik.

Zkušenosti:
S co nejmenší vynaloženou částkou získat co nejvíce relevantních návštěvníků a potenciálních zákazníků webu a e-shopů. Samotná optimalizace vyžaduje čas, který se vyplatí.

Profily zaměstnanců > Vít Skála

PhDr. Ing. Vít Skála, Ph.D.

Profil:
Patřím mezi první uživatele internetu v ČR. :) Aktivně jej využívám již od roku 1992 a hned od začátku mě tato síť fascinovala. Od roku 1998 se v různých etapách internetem více či méně živím. V roce 2016 jsem založil sociální podnik specializující se na internet marketing. 

Dovednosti:
V rámci PTL se věnuji obchodní činnosti, marketingovým strategiím a snažím se, aby jak naši zaměstnanci, tak zákazníci byli neustále maximálně spokojeni.

Zkušenosti:
V roce 1998 jsem založil první lesnický portál v ČR. Mám za sebou řadu úspěšných i méně úspěšných internetových projektů. ;)

V letech 2002–2003 předseda Centra pro elektronický obchod, odborné sekce České společnosti pro systémovou integraci. Od roku 2016 mimo jiné místopředseda Českého svazu vědeckotechnických společností.

Profily zaměstnanců > Vojtěch Hulinský

Mgr. Vojtěch Hulinský

Profil:
Psaní mě bavilo už odmala, ale nevěřil jsem, že bych se tím mohl živit – a zvolil pragmatičtější vzdělání a zaměstnání. Po několika letech nekreativní a stereotypní práce se mi úplnou náhodou naskytla šance dělat to, co mě opravdu naplňuje. Okamžitě jsem po tom skočil. A už u toho zůstal.

Dovednosti:
Copywriting – senior, SEO – junior.

Zkušenosti:
Přední český e-shop, několik marketingových agentur a vlastní podnikání.

Profily zaměstnanců > Hana Skálová

Hana Skálová

Profil:
Miluji vizuální komunikaci více než kterýkoli jiný druh komunikace. Grafický design byl vždy velkou součástí mého života a na gymnáziu jsem si díky mému zdravotnímu stavu uvědomila, že potřebuji dělat něco kreativnějšího než se biflovat vzorečky nazpaměť. Nelituji žádného rozhodnutí, protože umělecká škola grafická mi umožnila najít svůj potenciál a dělat co mě baví. Nyní studuji University of Suffolk ve Velké Británii a těším se na další zajímavé výzvy, které mi život přinese.

Dovednosti:
grafický design, webdesign, fotografie, videotvorba

Zkušenosti:
spolupráce s menšími firmami, vlastní tvorba