SPECIALISTA NA ON-LINE MARKETING

Bude Česko solidární?

2. května 2018 proběhla v Praze mezinárodní konference Solidární Česko. Jelikož akce vyzývala k účasti ty, kteří založili společensky prospěšnou organizaci nebo fandí sociálnímu podnikání, nemohli jsme tam chybět. ?

Na první pohled na akci zaujala velmi přátelská vstřícná atmosféra. To ovšem neznamená, že by nezaznívaly kontroverzní otázky. Ale ukázalo se, že lidé s dobrým srdcem a pozitivním nasměrováním spolu mohou v přátelském duchu diskutovat i při rozdílných pohledech na určitá dílčí témata. Viděli jsme, že na kritiku se dá odpovědět věcně a bez urážení těch, kteří nepříjemné otázky kladou.

Akce se zúčastnili nejen zástupci neziskového sektoru, ale již zmínění představitelé sociálních podniků a také klasických komerčních firem.

Velmi zajímavé bylo vystoupení generálního ředitele (dále jen „GŘ“) České spořitelny (dále jen „ČS“) Tomáše Salomona. ČS uchopila sociální ekonomiku strategickým způsobem. Nekončí u klasických CSR aktivit (company social responsibility) a vlastních nadací jako většina uvědomělých korporací, ale má též velmi propracovanou sekci sociální ekonomiky. Co mě potěšilo, je představení hodnot ČS, které jsou téměř totožné s těmi, které jsme si při začátku sociálního podnikání sami stanovili. Snahou GŘ je, aby práce zaměstnance bavila, aby spolu aktivně spolupracovali a zákazníky brali jako toho, kvůli kterému tu jsou. Stejné principy se snažíme od počátku rozvíjet i v PTL.

Z mého pohledu nebyla tato konference o sdělování nějakých závratně nových informací. Bylo to spíše o povzbuzení a ukázání, že sociální ekonomika v ČR je a existuje zde stále rostoucí skupina lidí, která aktivně přispívá k tomu, aby byl život na zemi lepší. A to nejen díky čerpání dotací, ale především skrze vlastní píli, pracovní nasazení, výrobou užitečných hodnot a poskytováním smysluplných služeb.

Pro stručnost jen pár střípků, které na konferenci zazněly:

„Buďme trpěliví a kultivujme dobro.“ „Každý má dělat co nejlépe umí.“ „Síťováním specialistů se vyprodukuje kvalitnější hodnota.“ „Každý malý krůček je cenný.“ „Důležitá je rovnováha mezi pokorou a sebevědomím.“ A klasické „Mysli globálně, jednej lokálně.“

Mnohem hlubší rozbor by si zasloužily názory, že lidé nemají zájem o diskuse na témata, která se jich bezprostředně nedotýkají, že tolerance je vnímána jako slabost nebo že tvořiví a kreativní lidé jsou pro společnost přínosnější než ti s tvrdými lokty.

Z odpoledních workshopů jsem se logicky zúčastnil toho mediálního, kde jsme si pod vedením Pavlíny Kvapilové představili aktuální trendy sociálních sítí a jak, nejen přes webové stránky, zaujmout potenciální zákazníky.

socialni-Cesko

Co říci závěrem? Neziskový sektor nemá v současné době dobrou pověst. Přitom platí, že není neziskovka jako neziskovka (dále jen „NNO“). K tomuto tématu doporučuji knihu „Občanský sektor v ohrožení“. V ní je velmi detailně rozebráno, jak zde za posledních 15 let vyrostl určitý segment neziskovek placených „z Bruselu“, a to za účelem šíření politiky Evropské komise. Nicméně vedle těchto profesionalizovaných, mnohdy jednoúčelových NNO, u nás působí řada tradičních servisních organizací, které rozhodně nemají na růžích ustláno.

Je třeba pokračovat v osvětě, vysvětlovat rozdíly mezi sociální službou a sociálním podnikáním, ukazovat veřejnému i soukromému sektoru výhody zadávání zakázek ve veřejném zájmu a tím podporovat sociální ekonomiku bez dotací.

Zároveň sociální podniky musí pokračovat na cestě k profesionalitě a samostatné ekonomické udržitelnosti. I sekce sociální ekonomiky České spořitelny si na sebe musí vydělat, a to i když nabízí tak výhodné služby, které nemají na našem trhu obdoby. My se snažíme jít touto cestou.

Přečtěte si i oficiální zpráva pořadatelů o akci. Najdete tam i další fotografie z akce.

20 KROKŮ K LEPŠÍMU SEO ZDARMA

Neplaťe za to, co si můžete udělat sami! Stáhněte si e-book, jak svépomocí zoptimalizovat svůj web.

20 kroků k lepšímu SEO

JAK SE ZVIDITELNIT NA INTERNETU?

Přečtěte si také

Tipy na rozšíření reklamních textů

Mezi rozšíření reklamních inzerátů patří odkazy na podstránky webu. Ty zlepšují kvalitu reklamy, přinášejí vyšší poměr prokliků k počtu zobrazení (CTR) a přispívají k nižší ceně za proklik. Existence odkazů na podstránky zvýší CTR o 20% podle Google. Jak tedy na to?

Číst více...

Profily zaměstnanců > Pavel Brabec

Pavel Brabec

Profil:
Po letech stereotypní práce jsem dostal šanci dělat něco nového. On-line marketing jsem se naučil jako samouk. PPC se mění každým dnem a co fungovalo včera, nemusí fungovat dnes. V PTL se starám kromě PPC reklamy o analýzu klíčových slov. 

Dovednosti:
Nastavení a správa kampaní Google Ads a Sklik, analýza klíčových slov.

Zkušenosti:
5 let v marketingové firmě a sociálním podniku.

Profily zaměstnanců > Eva Liberdová

Mgr. Eva Liberdová

Profil:
S marketingem a SEO jsem začala v neziskovce, kde jsem měla na starosti obsah webu a jeho správu. Od roku 2014 se věnuji on-line reklamě, placeným kampaním na Google Ads a Sklik Seznam. Mám složené certifikace Google Ads.

Dovednosti:
Analytika klíčových slov. Analytika konkurence. Marketingové analýzy.
Nastavení, správa, datová analytika kampaní Google Ads a Sklik.

Zkušenosti:
S co nejmenší vynaloženou částkou získat co nejvíce relevantních návštěvníků a potenciálních zákazníků webu a e-shopů. Samotná optimalizace vyžaduje čas, který se vyplatí.

Profily zaměstnanců > Vít Skála

PhDr. Ing. Vít Skála, Ph.D.

Profil:
Patřím mezi první uživatele internetu v ČR. :) Aktivně jej využívám již od roku 1992 a hned od začátku mě tato síť fascinovala. Od roku 1998 se v různých etapách internetem více či méně živím. V roce 2016 jsem založil sociální podnik specializující se na internet marketing. 

Dovednosti:
V rámci PTL se věnuji obchodní činnosti, marketingovým strategiím a snažím se, aby jak naši zaměstnanci, tak zákazníci byli neustále maximálně spokojeni.

Zkušenosti:
V roce 1998 jsem založil první lesnický portál v ČR. Mám za sebou řadu úspěšných i méně úspěšných internetových projektů. ;)

V letech 2002–2003 předseda Centra pro elektronický obchod, odborné sekce České společnosti pro systémovou integraci. Od roku 2016 mimo jiné místopředseda Českého svazu vědeckotechnických společností.

Profily zaměstnanců > Vojtěch Hulinský

Mgr. Vojtěch Hulinský

Profil:
Psaní mě bavilo už odmala, ale nevěřil jsem, že bych se tím mohl živit – a zvolil pragmatičtější vzdělání a zaměstnání. Po několika letech nekreativní a stereotypní práce se mi úplnou náhodou naskytla šance dělat to, co mě opravdu naplňuje. Okamžitě jsem po tom skočil. A už u toho zůstal.

Dovednosti:
Copywriting – senior, SEO – junior.

Zkušenosti:
Přední český e-shop, několik marketingových agentur a vlastní podnikání.

Profily zaměstnanců > Hana Skálová

Hana Skálová

Profil:
Miluji vizuální komunikaci více než kterýkoli jiný druh komunikace. Grafický design byl vždy velkou součástí mého života a na gymnáziu jsem si díky mému zdravotnímu stavu uvědomila, že potřebuji dělat něco kreativnějšího než se biflovat vzorečky nazpaměť. Nelituji žádného rozhodnutí, protože umělecká škola grafická mi umožnila najít svůj potenciál a dělat co mě baví. Nyní studuji University of Suffolk ve Velké Británii a těším se na další zajímavé výzvy, které mi život přinese.

Dovednosti:
grafický design, webdesign, fotografie, videotvorba

Zkušenosti:
spolupráce s menšími firmami, vlastní tvorba