SEO
ZDARMA

Specialista na on-line marketing

Copywriting – nekopíruji, ale tvořím
Pátek, 30 Září 2016 / RUBRIKA:

Copywriting – nekopíruji, ale tvořím

Stalo se vám, že jste párkrát narazili na divně krkolomné slovo „copywriting“? Člověk má problém ho vůbec správně přečíst, natož aby si pod ním představil něco užitečného. Pak jste tu správně. A nebojte se! Opravdu nejste jediní, komu vrtá hlavou, čím může být copywriting prospěšný.  

K psaní tohoto článku mě přiměla vlastní zkušenost. Neustále mi lidé kladli otázky, co že to vlastně pořád kopíruji v „tom copywritingu“?

 

Tak jsem si řekla: „A dost.“ Už mě to prostě přestalo bavit. Věčné vysvětlování všem známým toho, že pokud se zabývám copywritingem, tak opravdu nic a nikde nekopíruji… Poradila jsem jim, ať si o tom pojmu raději něco přečtou. Odpověděli mi ovšem velice jednoduše a bleskurychle. Oni vůbec netuší, kde by měli hledat. A nemají prostě ani tolik času „někde něco hledat“.

 

Vlastně měli možná pravdu. Jistě to znáte také. Doba je rychlejší a rychlejší, času je méně a méně.

 

Takže nápad, co tak dát dohromady informace a přidat vlastní zkušenost, byl na světě. V tomto článku najdete opravdu to základní a důležité. Pěkně na jednom místě. A už vůbec není třeba plýtvat časem na výmluvy, že času je málo. Těch pár minut jistě bude stát za to.

 

Krátká definice copywritingu na začátek neuškodí.

 

Copywriting (kopyrajtyng) – a to „w“ se opravdu nečte 🙂 – se zabývá tvorbou reklamních a marketingových textů, které svou poutavostí a čtivostí pomáhají prodávat produkty a služby. Pro pořádek opakuji, že to neznamená „kopírování“, ale „tvorbu“ textů, i když to slovo asi vážně “kopírování“ asociuje.

 

Kde všude copywriting najde uplatnění?

To záleží na tom, na která konkrétní reklamní media se soustředí. V dnešní době, kdy vládne světem internet, bych se zaměřila hlavně na webcopywriting a SEOcopywriting. Jelikož je dost velký rozdíl mezi čtením textů v tištěných mediích a textů na webových stránkách, nelze použít tu samou metodu a techniku psaní pro oba druhy medií.

 

Proto se postupně vyvíjel obor webcopywriting, který je určený právě pro oblast internetu. SEOcopywriting propojuje copywriting a techniky SEO (optimalizace pro vyhledávače), o kterých se více můžete dočíst v článku „Nebojte se SEO“ na našem blogu. A tím se dostávám k člověku, který si dokáže poradit s tím, jak upoutat čtenáře – potenciálního zákazníka.

 

Kdo je copywriter?

Nebudu vás zdržovat definicemi. Je jich na internetu plno. Dovolím si vyjádřit svůj osobní pohled na profesi copywritera. Jakou mám o něm představu já. A co by copywriter měl rozhodně mít za znalosti a dovednosti. Jak už název napovídá, a vy už víte, že copywriting je tvoření reklamních textů (opakování je matka moudrosti), je náplň copywritera lehce odvoditelná.

 

Copywriter, neboli textař, tedy píše reklamní texty na produkty nebo služby pro zadavatele. Ovšem musí to zvládnout čtivě, poutavě, a přitom mít neustále na zřeteli cílovou skupinu čtenářů. Použití základů psychologie je pro textaře velkou výhodou. Vlastnosti, jako je empatie, cit pro jazyk a dokonalou gramatiku, schopnost získat informace o produktech a přetlumočit je čtenáři lidskou formou, pokládám za samozřejmost. Přímo za nutnost.

 

Nejde jen o reklamu. Hlavní je vcítit se do čtenáře a psát upřímně. A především vložit do každého textu „kousek sebe“ …

Ano, přesně tak to vnímám já. Proč by se jinak čtenář vracel za novými články dobrého copywritera? Musí mít pocit, že mu textař rozumí, a on rozumí textaři. Copywriter přesně vycítí, co čtenář potřebuje – tady a teď.

 

Propojení mezi čtenářem a textařem je jako pružná pupeční šňůra. Oba konce si vzájemně důvěřují, rezonují, a přitom nechají druhého svobodně dýchat.

 

Co si tedy odnášíte z tohoto článku?

Shrnutí toho, co nyní víte:

  • Copywriting –  tvorba reklamních a marketingových textů, které svou poutavostí a čtivostí pomáhají prodávat produkty a služby.
  • Specifické obory:  Webcopywriting, SEOcopywriting
  • Copywriter –píše reklamní texty na produkty nebo služby pro zadavatele
  • Charakteristika copywriter: empatie, cit pro jazyk, dokonalá gramatika, schopnost získat informace o produktech, podat informace čtenáři lidskou formou

 

Dočetli jste až sem?

 

Hurá! Pak to znamená, že vás článek neodradil hned na začátku. Odcházíte s pocitem rychlého získání potřebných informací a nenudili jste se? Skvěle! To je ta nejlepší vizitka profesionálního copywritera.

SDÍLEJ:
Napsat komentář
Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

×
TOP
Podpora